güzellik algısı

Güzellik Algısı: Yaşa ve Cinsiyete Bağlı Olarak Nasıl Şekillenir?

Son Güncelleme
İçindekiler

Güzellik Algısı, Yaş ve Cinsiyet

Kadın ve erkekler için güzellik standartlarının farklı olması, kesinlikle yeni bir haber değildir. Asıl ilginç olan, bu güzellik standartlarının gerçek dünyada nasıl rol oynadığıdır. Güzellik konusuna ilişkin trendler, 18 yaşından 65 ve üstü yaşa kadar, şu formlarda ilerlemektedir:

18-24 Yaş Arası

Vanity
Trustpilot 4.7

Operasyonlar hakkında Vanity Doktorlarından bilgi almak ister misiniz?

Vanity Estetik olarak düşündüğünüz operasyon hakkında sizlere bilgi verebiliriz.

Doktora Sor

Konu güzellik olduğunda, genç yaşlarda çok fazla şikayetin olmadığı düşünülür. Ancak gözden kaçırılmayacak bir nokta olduğu da açıktır; burun. Rinoplasti, bu yaş aralığındaki kadınların en çok ilgi duyduğu operasyon türünü karşılamaktadır. Kadınlardaki bu ilginin, yaş ilerledikçe azaldığı da gözlemlenmiştir. 24 yaş altındaki kadınlar, 25-34 yaş aralığındaki kadınlara oranla yüzde 45 daha ilgilidir. Erkekler de burun estetiği hakkında araştırma yapmaktadır. Rinoplasti, bu yaş grubundaki erkekler için bir numaralı estetik araştırması konusudur. Ancak özellikle ilgi duydukları konu, diş telleridir. Erkeklerin bu yönelimi aynı yaş grubundaki kadınlara kıyasla, yüzde 32 daha fazladır.

25-34 Yaş arası

20’li yaşların ortalarına gelindiğinde, kadın ve erkeklerin güzellik beklentileri birbirlerinden uzaklaşmaktadır. Erkekler, saç çizgisindeki gerilemenin önüne geçmeye çalışır. Bu yaş grubu, 18-24 yaş aralığındaki erkeklere oranla, yüzde 27 daha fazla saç ekimiyle ilgilenmektedir. Kadınlarda da durum, ergenlik dönemlerinde tamamlanmamış farklı bir hacim beklentisidir. Meme implantları, bu yaş grubundaki kadınların en çok ilgisini çeken başlık olmaktadır.

35-44 Yaş Arası

Bu grubun aklında tek bir soru bulunmaktadır: Fazlalıklardan nasıl kurtulabilirim? Hem kadınlar hem de erkekler, özellikle karın germe operasyonuyla ilgilenmektedir. Bu operasyon, karın duvarını sıkılaştırmakta, fazla deri ve yağı ortadan kaldırmaktadır. Erkekler genellikle kilo verdikten sonra bu ameliyatı yaptırırken kadınlar, hamileliğin neden olduğu yıpranmayı düzeltmek için karın germe ameliyatını tercih etmektedirler.

45-54 Yaş Arası

Orta yaşlara gelindiğinde kadın ve erkeklerin güzellik anlayışları, bir kez daha yollarını ayırmaktadır. Bu yaş grubundaki erkeklerin botoksa olan ilgisi, 25-34 yaş arası erkeklere kıyasla yüzde 130 daha fazladır. Yüz gerdirme gibi kapsamlı çözüm arayışları açısından ise kadınlar, erkeklerin oranını ikiye katlamaktadır.

55-64 Yaş Arası

Bu yaşlarda kadınlar, yaşlanma karşıtı müdahalelere karşı büyük rağbet gösterirken erkekler, pek ilgi duymamaktadır. Çünkü erkeklerin ilgisini çeken, diş estetiğine dair her şeyi bilmektir. Bu yaş aralığındaki erkeklerin kron diş kaplamasına olan ilgisi, genç hemcinslerinin iki katıdır. Göz kapağı estetiğine ve yüz germe operasyonlarına yönelen kadınların bu konudaki oranı ise, 55-64 yaş aralığındaki erkeklere kıyasla, yüzde 30 daha azdır.

65 Yaş ve Üstü

Bu yaş skalasındaki erkekler, yüz plastik cerrahisine yönelmekte; göz kapağı operasyonları başı çekmektedir. Bu sırada kadınlar ise, repertuarlarına boyun germe gibi seçenekleri dahil etmektedir. 65 yaş ve üstündeki kadınlarda bu yaşlanma karşıtı operasyona eğilim -55-64 yaş aralığındaki kadınlara oranla- yüzde 8 daha fazla olmaktadır.

Siz Ne Düşünüyorsunuz?

Kişisel gözlemleriniz buradaki verilerle aynı doğrultuda mı? Konuyla ilgili başka tespitleriniz var mı? Yorum olarak bizimle ve diğer okuyucularımızla paylaşın!


Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır. Sayfa içeriğinde tedavi edici sağlık hizmetine yönelik bilgiler içeren öğelere yer verilmemiştir. Tanı ve tedavi için mutlaka hekiminize başvurunuz ya da Vanity Estetik hekimlerine danışınız. Yukarıda okumuş olduğunuz içerik aşağıdaki kaynaklar referans alınarak hazırlanmıştır.

Kaynaklar

Boston University School of Medicine https://www.sciencedaily.com/releases/2019/06/190605133549.htm

Dexian He, Clifford I.Workman, Yoed N.Kenett, Xianyou He, Anjan Chatterjee https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001691821001359

Facebook
X
Pinterest
WhatsApp
Avatar photo

Samed Anık

Medikal İçerik Yöneticisi / 2 yıl

Samed Anık is a skilled content manager with 2 years of experience at Vanity Cosmetic Surgery Hospital. Specializing in the cosmetic surgery sector, Samed focuses on strengthening Vanity’s digital presence through the development of social media content, digital campaigns, and strategies. His proficiency in crafting digital strategies, creating content briefs, and executing impactful campaigns on social media platforms ensures that Vanity builds strong and sustainable connections with its target audience.

Medikal İnceleme: Uzm. Dr. Emre Erol

Son inceleme: Haziran 2018

Benzer İçerikler

Bir yanıt yazın

Vanity'i ara